WebFlare – izrada web stranica

28. svibnja 2024.

Kako ustedjeti na izradi web stranice - cijena web stranice

Kako uštedjeti na izradi web-stranice?

Cijena web stranice ovisi o više faktora. Prilikom traženja ponude za izradu web-stranice susrest ćete se s vrlo različitim ponudama. Logično je da cijena varira ovisno o potrebama klijenta, zahtjevnosti i veličini web-stranice, generalno gledajući, što je više vremena potrebno developeru da izradi web-stranicu logično je da će i cijena biti veća. 

Čest slučaj su ponovljene korekcije tijekom rada koje se dodatno naplaćuju. Uređivanje slika, lektura tekstova, osmišljavanje i izrada dizajna, samo su neke od stavki koje web-dizajneri i developeri dodatno naplaćuju.

U ovom vodiču naučit ćete više o tome kako možete uštedjeti na izradi web stranice – odnosno kako se dobro pripremiti prije nego što zatražite prvu ponudu.

1. Detaljan opis i namjena web stranice

Razmislite što želite postići s vašom web-stranicom. Definirajte glavne ciljeve web-stranice tako što ćete odgovoriti na sljedeća pitanja:

  • Koja je svrha web-stranice? To može biti: prodaja proizvoda putem webshop-a, pružanje usluga, privlačenje novih klijenata, informairanje klijenata, brendiranje svog poslovanja, blog…
  • Koja je ciljana skupina za vašu web-stranicu? Razmislite o demografskoj skupini – ovisno o ciljanoj skupini pristup izradi dizajna bit će drukčiji (jednostavan primjer bi bila stranica vrtića u odnosu na stranicu restorana).

Ako želite detaljniji vodič za izradu ciljeva web-stranice možete pročitati ovaj članak

A ako već niste, pročitajte naš članak o tome zašto vaša tvrtka treba web stranicu.

2. Pripremite strukturu web stranice

Pod strukturom web-stranice mislimo na mapu web-stranice (eng. site-map). Ukratko, izrada mape web stranice podrazumijeva osmišljavanje glavnih dijelova web-stranice odnosno podstranica. Broj podstranica ovisi o vašim ciljevima i općenito o poslu kojim se bavite, ali generalno je savjet da web stranica bude jednostavna i pregledna – sukladno tome cilj je smanjiti broj podstranica.

Zamislimo kao primjer web-stranicu restorana:

  • Naslovnica – ovdje bi prikazali kratak opis restorana, dodali nekoliko fotografija restorana i glavnih jela, te uključili radno vrijeme i lokacije
  • Jelovnik – važno je prestaviti ponudu restorana na što bolji način – pomoću jednostavnog jelovnika s cijenama ili složenijeg jelovnika s fotografijama ponude
  • O nama – možemo napisati nešto o povijesti restorana, dodati recenzije klijenata, detaljnije opisati postupak rezervacija i sl.
  • Kontakt – navesti glavne kontakt informacije (adresu, broj telefona, email), uključiti kontakt obrazac za rezervacije po potrebi


Ovakvo definiranje strukutre uvelike skraćuje rad web-dizajnera na   osmišljavanju strukture web-stranice. Više možete pročitati u ovom članku.

3. Odaberite dizajn koji želite

Ujedno i najzahtjevniji dio izrade web-stranice jest osmišljavanje dizajna za korisnika koji nema jasnu viziju kako njegova web-stranica treba izgledati. Najlakši način da sami osmislite koji dizajn želite jest pretraživanje interneta za web-stranicama slične ili iste namjene. Odvojite malo vremena i proučite različite web-stranice konkurencije te pronađite optimalno rješenje za svoju web-stranicu. Odgovorite na sljedeća pitanja;

  • Koje boje želite na svojoj web-stranici?
  • Želite li tamnu ili svijetlu temu?
  • Kakve animacije biste koristili?
  • Kakav prikaz fotografija vam se najviše sviđa?
  • Želite li minimalistički dizajn?
  • Koji dijelovi web-stranice su vam posebno zanimljivi?

 

Dodatni savjet – nemojte pretraživati samo web-stranice sa svog područja, istražite i mogućnosti web-stranica šireg geografskog područja, iz cijelog svijeta. Korisne savjete pročitajte u ovom članku.

 

4. Pripremite tekstove, slike i dokumente

Ako vam je teško osmisliti tekstove za svoju web-stranicu najbolji savjet jest da proučite kako su to drugi napravili. Ne morate kopirati tekstove konkurencije i njihovih web-stranica, ali čitanjem ćete vjerojatno brže doći do inspiracije da napišete svoje tekstove. Imajte na umu da klijenti vole kratke i jasne tekstove.

Pronađite idealne fotografije za svoju web-stranicu. Organizirate ih u mape prema kategorijama te ih preimenujte. Ako želite još više uštedjeti na vremenu rada developera možete ih i optimizirati – a to znači smanjiti količinu prostora koji slika zauzima. Možete koristiti i online alat poput Tinypng.

Pripremite i svakako preimenujte dokumente kako bismo ih lakše postavili na web-stranicu. Provjerite valjanost dokumenata kako biste izbjegli dodatne korekcije na web-stranici.

Više o pripremi dokumenata pročitajte u ovom članku.

5. Izradite Google profil vaše tvrtke

Prije izrade web-stranice otvorite Google profil za svoju tvrtku. Mnogi developeri naplaćuju ovu uslugu, međutim proces izrade je vrlo jednostavan i intuitivan svim korisnicima. Google profil pomoći će vam u rangiranju na Googleu – prikazat će vašu lokaciju, radno vrijeme i kontakt podatke. Za izradu Google profila tvrtke možete koristiti ovaj vodič.

Svakako razmislite i o izradi poslovnih profila na društvenim mrežama – društvene mreže mogu biti izvrsna platforma za pronalazak novih klijenata.

Ne zaboravite...

Sa svim ovim koracima odrađenim pripremili se web stranicu za brzu izradu. Savjetujemo vam da ponudu zatražite tek kada ste odradili sve ove korake te svakako naglasite web-dizajneru ili developeru da je web-stranica pripremljena. Na ovaj način uštedjet ćete puno vremena na izradi web-stranice a samim time web dizajner će vam vjerojatno naplatiti manji iznos prilikom razvoja web-stranice. Trebate više informacija o cijeni vaše web-stranice? Kontaktirajte nas.